Köpinformation och villkor

 

Leveranstid

Normal leveranstid om varan finns i lager är ca 1-2 arbetsveckor från den dagen då beställning görs. Om varan ej finns i lager meddelas detta tillsammans med orderbekräftelse via e-post. Vid längre leveransförsening har du alltid möjlighet att upphäva köpet (gäller lagerförda produkter). 

Vid frågor kontakta Profilkompaniet via mail jenny.helin@profilkompaniet.se alt. per telefon 08-544 405 00, ange att ärendet gäller Vasamuseets Vänners webshop.

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas en bekräftelse via e-post att vi mottagit beställningen.

Betalning

Alla priser är inklusive moms.
Betalning sker med kort. Vi accepterar Mastercard och VISA.

Expeditionskostnad

Vid order under 200 kr inkl moms, tillkommer expeditionskostnad med 39 kr.

Frakt

Din beställning skickas vanligtvis med postens MyPack. Beställer du enstaka varor tex. läppbalsam kan du i kassan välja att få varan skickad med brev. Fraktkostnaden ser du i kassan. 

Reklamation

Kontrollera varan noggrant vid leveransen. Reklamationer ska ske inom 14 dagar från det att du fått varan. Direkta fabrikationsfel som uppkommit efter 14 dagar ska skickas tillbaka till oss för kvalitetskontroll. Vi ersätter givetvis frakt och kvalitetsfel. Reklamationen skickas till Profilkompaniet, Tumstocksvägen 9B, 187 66  Täby. 

Ej utlösta varor

Om vi får tillbaka paket som ej lösts ut från posten, debiterar vi dig samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur. Betalning sker mot faktura inom 15 dagar från fakturadatum.


Vasamuseets Vänners webshop sköts av Profilkompaniet, www.profilkompaniet.se